Select a Country
  • {{country.Text}}
Select a Language

SinkTop Switch in Satin Nickel - Single Outlet

Item # {{catalogNumber}}

SinkTop Switch in Satin Nickel - Single Outlet

Item # {{catalogNumber}}
In Stock
Out of Stock

A convenient alternative to a wall switch, the stylish SinkTop Switch™ from InSinkErator® is air-activated and easily mounts to the sink or counter top. It is also ideal for island installations. The SinkTop Switch is for use with all disposers (must have AC power below sink.)

Show Less
Read More

Features

  • Suitable for kitchen island installations
  • Kit includes power module with cord, 6 ft. long air tube, satin nickel finish button, and step-by-step installation instructions
  • Compatible with all disposers that have AC below the sink
  • Additional button finishes available to complement any kitchen decor

Specifications

CONVENIENT ALTERNATIVE TO A WALL SWITCH!

Air-activated
Mounts easily to sink or countertop
Available in dual and single-outlet design
For use with all InSinkErator disposers
Finishes available to match most decors

SINKTOP SWITCH™ KIT INCLUDES:

Power module
6-foot-long air tube
Satin Nickel button
*InSinkErator® may make improvements and/or changes in the specifications of products at any time, in its sole discretion, without notice or obligation and further reserves the right to change or discontinue models.

Reviews / Q&A

SinkTop Switch - Single Outlet Satin Nickel is rated 2.1 out of 5 by 34.
  • y_2018, m_4, d_23, h_9
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.8
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_34
  • loc_, sid_050375021353, prod, sort_[SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_insinkerator
  • bvseo_sdk, net_sdk, 3.2.0.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 32ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Rated 1 out of 5 by from Black thread part broke within a year. Looks like a very common story. How can you continue to sell such a poorly performing part. Is there a way to get just the poorly made threaded button part without baying $65 for the whole unit? Is there a viable option from another manufacturer?
Date published: 2018-03-08
Rated 1 out of 5 by from Stopped working after 2 months I bought this switch off Amazon and was initially very pleased with the ease of installation and the functionality. However after only two months the unit stopped working and I have resorted to crwaling under the sink to plug/unplug the disposal whenever I need to run it. For something so simple that costs nearly $50 I would expect a much higher quality product.
Date published: 2018-01-28
Rated 1 out of 5 by from Failed to work after a year Same problem many other have had. After a little over a year - switch doesn't work. Will not turn on or off disposal. Have to plug and unplug every time want to use it. Have called plumber to fix, but sounds like that isn't the solution. Have always had wonderful luck with all Insinkerator products till now.
Date published: 2018-01-19
Rated 1 out of 5 by from Overpriced and doesn't work Bought this switch and a kitchen tap at Home Depot to install with new cupboards......After installing switch it would not shut off.....Checked hose and left switch sit for a couple days still wouldn't work...... Went back to Home Depot to get another switch and they no longer carry them.......After reading all the negative reviews I can see why
Date published: 2018-01-19
Rated 4 out of 5 by from I’m a journeyman plumber & have installed hundreds of these! Recently bought a brand new home and finally broke down and put one in my house, no problems yet but concerned after driving to 3 Lowe’s & 3 Home Depot’s as I was trying to hook up my neighbor with one of his own! Finally asked a store employee why the shortage & that’s when I was informed of the “recall” I really like the convenience of this product yet what do I have to do to save myself from product failure & my neighbor is still on board As long as there is a fix for this problem...
Date published: 2018-01-14
Rated 1 out of 5 by from Do not buy this switch until they have improved longevity / performance. I too am very unhappy with the performance of this on / off switch. I had it replaced after one year (through my home warranty) and then again after a short four mounts the switch failed to work (sticks and will not turn on / off the disposal. Home Depot will not carry, Lowes is waiting for your next generation switch. In the mean time I crawl under the sink to manually plug / unplug. Very disappointing.
Date published: 2018-01-03
Rated 1 out of 5 by from Single Outlet SingleTop Air Switch Worked for a little over a year and then the module quit acknowledging the puff of air from the countertop switch. Positive that it is the module and not the air switch. Pretty sad when a product like this only last a little over a year (the warranty period)! Seriously.
Date published: 2017-12-29
Rated 2 out of 5 by from Product stopped working after about a year. Disposal wouldn't turn OFF. Had to trip the circuit breaker. The internal electrical switch was sticking. Cheap product. Too expensive to break in a year. NOTE: Home Depot has a DO NOT SELL restriction on these. Insinkerator needs to provide replacements (or refunds, since I had to purchase a replacement).
Date published: 2017-12-17
  • y_2018, m_4, d_23, h_9
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.8
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_34
  • loc_, sid_050375021353, prod, sort_[SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_insinkerator
  • bvseo_sdk, net_sdk, 3.2.0.0
  • CLOUD, getReviews, 0ms
  • REVIEWS, PRODUCT

Is this available with a longer shaft on the button?

If not, why not? Mine will not go through far enough to tighten. I have granite counter tops and an underhung sink, total thickness 1 3/4"
Asked by: gregeol
Westbrass makes an extended switch shaft compatible with insinkerator.
Answered by: Hillbilly32
Date published: 2016-07-07

my sink top air switch button has stuck in the down/pressed-in position - unable to operate disposer - do you have a solution?

Asked by: IanB
I have had this problem. I sprayed some WD-40 in there and it loosened up a bit. If that doesn't work, remove the cover and pull up the button with some needle nose pliers. Then clean out the gap with a Q-tip and some household cleaner. When using the button, don't press it down very far to activate the switch. Good luck.
Answered by: Neal805
Date published: 2014-12-20

SinkTop Switch full of water

Over the holidays, we discovered the Insinkerator single-outlet SinkTop Switch on our Evolution contained water (likely from dishwashing) and no longer turns on the disposal. When depressed, a small amount of water will shoot out of the top. Also, when depressed I hear a clicking noise at the plug-in device in the wall outlet, but nothing else. The disposal does not respond. I've tried un-plugging, checked the circuit breaker and the GFI's, but so far it still does not respond. It's been over a week now and water is no longer in it. Both are 16 months old. What do you think it is and what options do I have to repair?
Asked by: JamesG
I HAD A SIMILAR PROBLEM IN THAT THE SWITCH JUST STOPPED OPERATING, AND I THOUGHT I COULD HEAR FLUID WHEN I PRESSED THE BUTTON. I DETACHED THE AIR HOSE FROM THE POWER MODULE, PRESSED THE BUTTON SEVERAL TIMES TO "CLEAR" THE HOSE LINE, AND THEN REATTACHED THE HOSE TO THE POWER MODULE. SWITCH BEGAN TO OPERATE NORMALLY AGAIN. WE'LL SEE IF THAT LASTS.
Answered by: MOLLY2
Date published: 2018-04-07

what is the minimum hole size through the countertop for the air switch?

Asked by: allenplumbing
Hi, this is Jerica from InSinkErator® Customer Service. The InSinkErator SinkTop switch requires a 1 ¼” sink opening. The maximum thickness of sink should be 1 3/8". If you have questions, please do not hesitate to contact us through [email protected] or call InSinkErator AnswerLine at 1 (800) 558-5700. Thank you.
Answered by: Jerica
Date published: 2016-08-27

what is the warranty on this?

Asked by: nica
Hi, this is Jerica from InSinkErator Customer Service. The InSinkErator SinkTop Switch has one year warranty coverage over the counter. Please keep your purchase receipt to ensure the full warranty coverage of the unit. If you have further inquiries, you may reply to this thread or call the InSinkErator AnswerLine at 1 (800) 558-5700. Thank you.
Answered by: InSinkErator
Date published: 2014-07-26
  • y_2018, m_4, d_23, h_9CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_2.0.8
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_29
  • loc_, sid_050375021353, prod, sort_[SortEntry(order=LOCALE, direction=DESCENDING), SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=NUM_ANSWERS, direction=DESCENDING)]
  • clientName_insinkerator
  • bvseo_sdk, net_sdk, 3.2.0.0
  • CLOUD, getContent, 16ms
  • QUESTIONS, PRODUCT